- EXAM MODE -




In The Name of ALLAH,Most Gracious Most Merciful...

Holy Prophet Muhammad, peace and blesssings be upon him and his Household (Ahlul Bayt)

اسلام عليـكم ورحمت الله وبر كا ته

kef halukum jami'a??
Apa khabar IMAN kalian???
Apa khabar AMAL kalian???
Semoga iman dan amal kita seiring dengan peningkatan usia kita sehari ke sehari..ameen..




Kini tiba la musim imtihan..Bagi golongan yang tekun mengulangkaji, pastinya melakar jadual yang terbaru. Jika dahulunya diisi dengan senda-gurau dan gelak-tawa, namun kini tidak lagi terukir pada jadual mahupun perbuatan. Bilik yang selalunya dibuka luas terbentang, kini ditutup seperti tidak berpenghuni...(erm...mungkin..tapi rumah ana selalu je buat "rumah terbuka"..x kira siang atau malam..ada saja tetamu yang datang..hehe..). Kebiasaannya, inilah situasi yang selalu kelihatan menjelang fatrah imtihan terutamanya bagi mereka yang inginkan kejayaan. Mereka percaya, imtihan merupakan hari penentuan sama ada mereka dimuliakan mahupun dihina, cerahnya masa depan mahupun sebaliknya, memperoleh kesenangan mahupun kepayahan. Kegembiraan akan terukir di atas kejayaan, manakala kesedihan akan tergambar di atas kegagalan. Begitulah natijah imtihan. Dari kerana itulah mereka berusaha bersungguh-sungguh bagi memperolehi kejayaan..

Esok bersamaan 17 Jamadil Awal 1431 merupakan hari penentuan di "Medan Jihad Ilmu". Mohon doakan ana dan sahabat2 lain untuk imtihan yang bakal menjelma beberapa jam dari sekarang ni,ya..=D Berderet-deret paper ana kali ni..no gap..huhu..

here's my final exam schedule:

2nd mei : Developmental Psychology (basic of biological psychology)
"plus" Advanced English I

3rd mei : Bahasa Kebangsaan A

4th mei : Counseling Philosophy

5th mei : Lughotul 'Arabiyyah

6th mei : Introduction to Psychology



i hope that i will pass all this paper with flying colours....insyaALLAH..and do pray for me,k...=)
to my all "saudara seaqidah" yang sedang dan akan menghadapi imtihan, ma'a taufiq wan najah fil imtihan..doa ana akan selalu mengiringi perjuangan kalian, insyaALLAH...yang penting, berusahalah tanpa henti, beriltizam dengan iltizam yang tinggi..work hard in a smart way, be a winner fi dunya wal akhirah..berusahalah selagi kita mampu, man jadda wajada, man zara'a hasoda..kejayaan tidak datang bergolek. Hanya dengan berdoa, berusaha, berikhtiar dan bertawakal bakal memperoleh kejayaan dunia dan akhirat..insyaALLAH..


ingat...!!!!
never...never..never give up, ok...!!!!!!!!

and one more thing...................
*terutamanya buat kaki study*


Jangan lupa tanggungjawab sebagai hamba ALLAH kerana segala keputusan terletak di tanganNYA...
Perjuangan kalian haruslah di atas landasan yang lurus..
Islam sebagai AD-DEEN..
jangan letakkan diri tu sebagai Islam bila time nak exam semata-mata..
jangan letakkan diri tu sebagai Islam bila kalian nak solat sahaja..
jangan letakkan diri tu sebagai Islam bila kalian nak puasa sahaja..
ISLAM sebagai Ad-Deen..
that mean you choose Islam as the whole way of your life
..
semoga ALLAH tunjukkan jalan yang benar pada kita semua..HIDAYAH daripada DIA untuk jadi yang lebih baik dan terbaik..insyaALLAH...sama2 la kita berjuang menempuh jalan ini..
walaupun haluan kita dan laluan kita berbeza..tapi...
destinasi kita tetap sama...

"because we are in the same journey..searching for mardhatillah"
insyaALLAH..sama2 kita berusaha ke arah itu...=)

semoga sentiasa dibuka fikiran, diterangkan pandangan, ditenangkan jiwa dan dilapangkan dada oleh ALLAH swt. Walau sebanyak mana pun usaha kita, walau setinggi gunung pun keringat dicurah, namun semuanya kembali kepada "Yang Maha Satu"...

pencapaian kejayaan didunia yang akan topup credit untuk memudahkan jalan di akhirat kelak..semoga setiap usaha yang dilakukan berada di bawah redha & rahmatNYA..insyaALLAH..


*****************




ya ALLAH,

dengan kebesaranMU yang di bawa bersama kalimah Basmallah...
kami memohon kejayaan yang hakiki...yakni kejayaan dari sisiMU...
Sesungguhnya, Engkau lebih mengetahui erti kejayaan dari diri kami yang kerdil ini..
malah, telah KAU tetapkan segalanya yang terbaik untuk kami..
sekiranya kejayaan dalam imtihan kali ini merupakan sebahagian dari rezeki kami...
janganlah dengan kejayaan itu, ia menjauhkan kami dariMU..
sekiranya kegagalan dalam imtihan kali ini merupakan satu ujian untuk kami..
maka KAU teguhkanlah hati kami...
moga dengan kegagalan itu, kami lebih dekat denganMU..kerana tidak ada yang lebih mengetahui sesuatu melainkan Engkau..

ya ALLAH,

telah kamu berusaha, namun mungkin segala usaha kami tidaklah sehebat sesetengah dari kami yang lain..
ada tikanya kami terlalai dari tanggungjawab kami..
moga KAU maafkan kealpaan kami..
telah juga kami berdoa..dan Engkau jualah Yang Maha Mendengar...dan akhirnya kami bertawakal kepadaMU...moga pilihan kami sentiasa merupakan pilihan terbaik buat diri kami..
Sesungguhnya telah KAU bentangkan dua jalan untuk kami..dan tiada yang ketiga, tiada juga yang di tengah..maka KAU tetapkanlah hati ini untuk sentiasa memilih jalan yang lurus...jalan yang membawa kebaikan kepada kami..kebaikan dalam erti kata kejayaan hakiki..tidak hanya dunia yang sementara..tetapi akhirat yang selamanya itu yang lebih utama..

ya ALLAH,

KAU tidak pernah menzalimi hambaMU walau seberat zarah sekalipun...
dan tidak pernah KAU bebankan hambaMU dengan bebanan yang tidak dapat hambaMU pikul..
maka dengan itu, KAU tunjukkanlah kami...KAU bimbinglah kami...KAU terangilah kami..jalan-jalan untuk kami menuju ke syurgaMU..jadikan kejayaan dalam imtihan kali ini sebagai satu batu loncatan buat kami menegakkan agamaMU...dan janganlah KAU lalaikan kami dengan kejayaan itu, setelah kami diberikan kejayaan..Moga kami semua terus tsabat dalam memperjuangkan agamaMU...tetapkanlah hati-hati kami di atas agamaMU...dan di atas ketaatan kepadaMU..dan di atas jihad pada jalanMU..

ameen ya Rabbal 'alamin....


*Du'a from akhi faisal..barakallahu feek..

*****************

SELAMAT BERJIHAD DI MEDAN IMTIHAN..
Fasbir sabran jameela (bersabarlah dengan sebaik-baik kesabaran)
semoga dimakbulkan ALLAH jua segala doa, harapan dan impian kita semua..
dan dipermudahkan segala urusan kita pada hari esok..ameen..=)


14 leave ur comment here:

Srikandi Syauqah said...

Gud luck my dear..
=)

♥Niesa' imana♥ said...

yislamu kithir, ya habibaty syauqah...(^_^)v
wish de same goes to u..

musafir muslimah said...

wowowo..!!
siannya..!!
huk3..
all da best ok..!!
bitawfiqh wannajah..!!

huh.. nama kak syauqah ad sebut..
nme sy ble nk ltk nih..??
hahaha..
peace..!!! guro2 ^______^

♥Niesa' imana♥ said...

tenkiusss, fatin mardhiah bt. ahmad ramli...hee...=D
anti pun gudlux jugak untuk SPM 2010...wat yg terbaekkkk..
skor sume subject ye..

Moga Allah permudahkan setiap urusan kita. Selamat bermujahadah..=)

"Ya Allah, bantulah kami dalam mujahadah kami dan tetapkanlah niat kami semata-mata keranaMu sebagaimana ikrar kami; sesungguhnya solat kami, ibadah kami, kehidupan kami dan kematian kami adalah semata-mata keranaMu, Tuhan sekalian alam."..ameen..

jge diri baik2 ye,dak kecik...^_^

ZihNuN FaTiN said...

ma'attaufiq wannajah!

moga kejayaan milik yani,insyaallah!=)

musafir muslimah said...

salam..
haha..
xyh lah sebut nme penuh..!!!
huh..!!
fatin jerk.. kan sng taip.. haha..


hurmm..insyaAllah..
tp sy nih bkn nye pndi mne nk sc0re sume subjek.. huk3 T___T


awk pn kecik gak.. jge diri bek2 ye.. akq kecik..!! hahahaa...

Asiah yusro said...

ya ukhti ku sayang.. ana rindu sekali dengan ukhti juga.. semoga ukhti diberi ketabahan ya.. teruskan berjuang wahai srikandi pejuang agama ... takbir!

nur_islam said...

salam mahabbah fillah ya habibaty..
alhamdulillah k.lin toyyib. wa kaifa haluki ya ukhti?

maaf k.lin lmbat reply. dh beberapa hari tak search internet.

sayang ukhti fillah.. k.lin doakan najah buat ukhti..

ma'attaufiq wannajahu feek ila imtihan duniah wal akhirah.. amien.

gambate!! (berusaha ye!!) ^_^

satu said...

Salam ukhti...all the best,nanti bila ada masa terluang singgahlah ke teratak saya ya...

Teruskan menulis...

satu said...

http://www.ibunoor.com

Saya follow

♥Niesa' imana♥ said...

to kak fatini:
insyaALLAH...ameen..
jazakillah khairan kathira,kak..=)
ALLAH yubariku fiki....




to budak nakal:
adikku syg..
aishh..jgn la cakap camtuh..
tiada yang mustahil dengan izin ALLAH..yang penting usaha..kalau xde usaha, xde la nilaian pahala dari ALLAH..kan ana da gtau aritu, ALLAH melihat pada usaha and HE will rewards us accordingly..insyaALLAH..

ingat ye dik,
Mereka yg gagal adalah mereka yg hanya pandai bagi alasan. dan mereka yg berjaya adalah mereka yg pandai mencari jln penyelesaian.Jadi pilih la sama ada kita nak jadi orang yg pandai bagi alasan, atau kuat berusaha mencari penyelesaian...

jadi..tepuk dada, tanya iman kita..^_^

♥Niesa' imana♥ said...

to ukhti asiah yusro:
wahai serikandi da'ieyah..
ana sayang pada ukhuwah fillah ini..Semoga apa yang kita lakukan tetap bersandar pada agama Allah..Kerana itulah landasan yg paling ampuh utk kita menuju ke destinasi yg kita impikan...

sama2 la kita berjuang, ya habibaty nadrah...=)


to kak lin:
salam mahabbah fillah aidhon, kak lin cayang..hee..^_~

ana toyyib walhamdulillah..
xpe kak lin..ana faham,kak lin masyghul..Keje2 jugak,kesihatan jgn diabaikan yer,kak...syg akak fillah..

insyaALLAH..ameen Allahumma ameen..
jazakillah khairan kathira..^_^


to ibunoor:
salam ukhti,
syukran a'la ziarah..
sama2 la kita berkongsi ilmu ye..
salam ukhuwah fillah..=)
barakallahu fiki..

satu said...

Terima kasih atas kunjungan balas...

satu said...

Terima kasih sudi follow...